איך בוחרים מחשב נייד חדש – מאמר Leave a comment

איך בוחרים מחשב נייד חדש

עומדים לרכוש מחשב נייד חדש, יש מגוון אין סופי של אפשרויות, לא יודעים מה לבחור. מדריך זה מנה לעשות סדר ולעזור לכם לבחור את המחשב הנייד המתאים לכם.

HP EliteBook 840 G4 Notebook PC

גודל מסך ומשקל

מחשב נייד חדש כשמו כן הוא מחשב המיועד להיות נייד וללות את הרוכש בבית ומחוץ לבית. ההחלטה הראשונה שצריך לקחת איזה גודל מסך אנחנו צריכים, יש מחשבים ניידים עם מסך מגודל 11" ועד גודל 17.3". ככל שאנו נבחר מחשב נייד עם מסך גדול יותר כל משקלו יגדל, הנייד יהיה יותר מסורבל ויקשה עלנו להתנייד איתו.

נקודה נוספת היא מקלדת מלאה (כאשר יש מספרים בשורה העליונה של המקשים וגם בצד ימין, מימין למקש ה Enter) החשובה מאוד למשתמשים המקישים הרבה מאוד מספרים.

רוב הניידים הם בגודל 13.3" ו 14", משקל רובם נע בין 1.4 ק"ג עד 2 ק"ג, ניידים בגודל 15.6" ומעלה ברובם משקלם גבוה מ 2ק"ג, ניידים בגודלים 11" עד 13.3" משקלם נע בין 1.2 ק"ג ל 1.4 ק"ג.

ככל שהמסך גדול יותר הוא נוח לעבודה, יחד עם זאת הוא כבד יותר ומסורבל יותר לניידות.

 

רזולוצית מסך

רצולוצית המסך המומלצת היום לרוב המשתמשים היא FHD 1920*1080, לאחרונה אנו רואים יותר ניידים עם מסכים ברזולוציה גבוה יותר 4K  המאפשרת צפיה במסך באיכות גבוה. כמובן שיש גם רזולוציה נמוכה HD 768*1366.

מעבד

מעבדי אינטל i3 i5 i7  ובקרוב גם i9. יש גם מעבדי AMD שפחות נפוצים בארץ ולכן לא אכתוב עליהם.
מעבדי i3 מתאימים למשתמשים שעובדים במעבד תמלילים Word, דואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט.
מעבדי i5 מתאימים גם לעיבוגים גרפים ועריכה קלה של סרטי וידאו.
מעבדי i7 מתאימים גם למשתמשים בתוכנות הדורשות כוח עבוד חזק, גרפיקה כבדה, משחקים כבדים.

מהירות המעבד חשובה, ככל שהמספר גדול יותרכך גם ביצועי המחשב.

זכרון

זכרון המחשב הנייד הוא למעשה שטח העבודה של המחשב, ככל שזכרון המחשב הנייד גדול יותר עד גבול מסוים כך נקבל בוצועים טובים יותר, היום מומלץ לרכוש מחשב עם זכרון של 8GB ול"משתמשים כבדים" 16GB, ומתכנתים ועיבודים גרפיים כבדים מומלץ להגדיל את הזכרון ל 32GB.

דיסק

כן יש התפתחות גדולה מאות בתקפה האחרונה, המחשבים הניידים הזולים מגיעים עם דיסק  בגודל 2.5" בנפח 500GB ובמהירות סיבוב 7200rpm. היום מחירי הדיסקים SSD צנחו וכבר מכניסים אותם לרוב המחשבים הניידים. יש שתי קטגוריות לדיסקים SSD. הראשונה דיסקים SSD שנראים כמו הדיסקים הרגילים 2.5" בממשק SATA, דיסקים אלה מהירים פי 6 מדיסקים רגילים ובנוסף אפשר להשאיר את המחשב הנייד ב Stand by וכשפותחים את המחשב מערכת הפעלה נמצאת במצב פעיל ואין צורך להמתין לעליתה.

הקטגוריה השניה דיסקים SSD NVMe שמכפילים את המהירות מדיסקים רגילים פי 20 ויותר. פיזית הם קטנים יותר ובחלק מהמחשבים הניידים אפשר להתקין דיסק SSD NVMe  ובנוסף גם דיסק 2.5" SATA.

מקלדת

יש שתי סוגי מקלדות: מקלדת רגילה למחשב נייד ומקלדת מלאה שיש בה גם מספרים בצד ימין של המקלדת. מקלדת מלאה מגיעה בחלק מהניידים בגדלים 15.6" ומעלה. כמו כן יש מקלדות מוארות המאפשרות עבודה נוחה בתנאי תאורה קשים.

 

סוללה

ככל שהסוללה גדולה יותר, הוא כבדה יותר, ואפשר לעבוד עם הנייד ללא חיבור למתח חשמל מהקיר. יחד עם זאת יצרני המחשבים הניידים עושים מאמצים רבים להקטין משמעותית את צריכת האנרגיה ולאפשר לנו המשתמשים להתנייד עם מחשבים קלים יותר ולעבוד זמן רב יותר ללא צורך בטעינת הנייד.
יש סוללות עם 3, 4, 6 וגם 9 תאים
טיפ: אחד הרכיבים הצורכים הרבה אנרגיה הוא המסך, ככל שננמיך את עוצמת התאורה במסך כל יתאפשר לנו לעבוד זמן רב יותר עם הנייד לא צורך בטעינה.

 

חיבורים

למחשב נייד יש חיבורים רבים:

חיבור חשמל

אודיו

USB:  USB 3.1, USB Type-C

RJ45 כניסת כבל רשת RJ45 בחלק מהמחשבים הדקים בעיקר למגזר הביתי אין יציה כזאת ומשתמשים רת ברשת האלחוטית.
טיפ: יש אפשרות לרכוש מתאם USB ל רשת RJ45

יציאות למסך חיצוני: VGA HDMI DVI DP

נעילת נייד

ראה מחשבים ניידים בחנות

תפריט נגישות

Call Now Button