מה זה מתאם USB Leave a comment

USB – Universal Serial Bus הוא תקן לחיבור בין מחשבים לציוד הקפי.

בעבר היו מספר רב של סוגי חיבורים כדוגמת PS2, Serial, Parallel ועוד, וה USB נועד לספק ממשק חיבור זהה לכל ההתקנים הקיימים בשוק כדוגמת מדפסות, סורקים, עכברים, מקלדות, ועוד.

מאז יציאתו לשוק ב 1995, ה USB שודרג מגירסת ה USB1 לגירסת ה USB 3 השכיחה ביותר כיום.

מעבר ליתרון המהירות, החיבור האוניברסלי וחסכון הצורך לבצע הפעלה מחדש למחשב, ה USB מאפשר חיבור של עד 127 התקנים למחשב בודד, כאשר ניהול המשאבים הוא אוטומטי, ואין צורך להתעסק עם ההגדרות השונות.

קצב העברת הנתונים:

USB 1.1 – עד 12 מגהביט לשניה

USB 2.0 – עד 480 מגהביט לשניה

USB 3.0 – עד 5 ג'יגהביט לשניה

USB 3.1 – עד 10 ג'י'גהביט לשניה

USB 3.2 – עד 20 ג'יגהביט לשניה

 

החיבור החדש – USB-C

ה USB-C הגיע עם מספר יתרונות:

  • מידות מאוד קטנות (נוחות מיירבית עבור מחשבים ניידים)
  • חיבור דו צדדי – לא משנה מאיזה כיוון מחברים את הכבל
  • טעינה – יכולת העברה של עד 100 וואט ו 20 וולט
  • קצב העברת נתונים של עד 1.25 גיג'הבייט בשניה
  • תצוגה – תמיכה בחיבור של מסכים במקום חיבורי ה HDMI והVGA המיושן

 

USB-C Thunderbolt 3

סוג  של תקן בעל יתרונות רבים מאוד על מקבילו ה USB-C. בעוד שהתקני ה USB-C יכולים לעבור על פורט של Thunderbolt 3 (חיבור פיזי זהה לחלוטין), לא ניתן לומר זאת בוודאות בצורה ההפוכה.

ה Thunderbolt 3 פותח ע"י אינטל, ומספק קצב העברת נתונים מאוד גבוה של כ 40 ג'יגהביט לשניה. חשוב גם לציין שהוא בנוי על PCI Express (PCIe) ועל Display Port, מה שמסביר מדוע כבלים והתקנים של Thunderbolt 3 אינם עובדים על פורט USB-C שאינו Thunderbolt 3.

לשם כך אינטל פיתחה מעין "דור אמצעי" של Thunderbolt 3 הנקרא "Titan Ridge". חיבור זה מאפשר על שמירת קצת העברת נתונים גבוה של כ 40 ג'יגהבייט לשניה, בתוספת יכולת לעבוד גם בפורט של USB-C  בצורה חלקית. פתרון זה עדיף מאשר כלום. לרוע המזל, אך אחד לא ממש מפרסם איזה סוג של Thunderbolt 3 controller קיים בהתקנים.

יתרון משמעותי נוסף של ה Thunderbolt 3 על ה USB-C, הוא היכולת לחבר עד 6 התקנים בשרשור לחיבור פיזי אחד. לדוגמא: אם יש ברשותנו מספר דיסקים חיצונים מבוססי Thunderbolt 3, נוכל לחבר אחד מהם ישירות לפורט במחשב, ואז את הדיסק השני אל הדיסק הראשון, את הדיסק השלישי לשני וכך הלאה. כל הדיסקים יהיו זמינים עבור המחשב.

מה הלאה?

בעוד מספר שנים, יהיו זמינים התקנים אשר יתמכו בתקן USB 4.0, אשר יאפשר מקצבי העברת נתונים הזהים ל Thunderbolt 3 (כ 40 ג'יגהביט לשניה).

תחנות עגינה עם יציאות USB שונות

תפריט נגישות

Call Now Button