גיימינג בסדרת מעבדי דור 10 Extereme החדשה Leave a comment

ניגע בסדרת מעבדי דור 10 Extreme החדשה של אינטל שפותחה בארץ, המיועדת לסדרת המחשבים הנייחים (יש גם מעבדים דור 10 לניידים שלא ניגע בהם במאמר זה).

חלק משמעותי מהשיפורים הוא טכנולוגיית ה Thunderbolt 3 (ממשק חיבור התקנים חיצוניים למחשב במהירות גבוהה מאוד). במחשבים נייחים הטכנולוגיה תשולב בלוח האם, ובמחשבים הניידים היא תאפשר את צמצום גודל לוח האם (מארזים קטנים יותר), ובין היתר גם חיי סוללה ארוכים יותר.

שיפור נוסף במעבדים – טכנולוגיית ה- Wi-Fi 6 שהיא הדור הבא של האינטרנט האלחוטי. תמיכה באינטרנט אלחוטי מהיר יותר וצריכת חשמל נמוכה יותר. מעבר לקישוריות האלחוטית, לפי אינטל השיפורים הנוספים כוללים 'פי 2' של ביצועי משחקים ומדיה, בוידאו וכן שיפור פי 2 בבינה המלאכותית.

טכנולוגיית הבינה המלאכותית (Deep Learning Boost) תאפשר למחשב האישי ללמוד מה משתמש הקצה מבצע. בנוסף, אינטל משיקה ארכיטקטורה גרפית חדשה של Gen11 (צפויה להכפיל את מהירות השעון של ביצועי המחשב בהשוואה לגרפיקת Intel Gen 9). מעבד זה (בשילוב עם לוח אם מתאים) יתמוך בכמות זכרון אדירה של עד 256GB.

בעולם הגיימינג אנו מתמקדים במעבדי ה Extreme אשר מספקים לנו תוספת ביצועים משמעותית. בטבלה הבאה נוכל לראות את ההבדלים במעבדים החדשים מסדרת ה  Extreme מבוססי דור 10. כל המעבדים עדיין נתמכים בצ'יפסט LGA 2066 כאשר ההבדלים בינהם הם במספר הליבות (Cores) והשכבות (threads):

מכיוון שכל סדרת המעבדים החדשה דורשת Socket LGA 2066, יש צורך גם בסדרת לוחות אם מתאימה.

אנו יכולים לראות כאן לוח אם עוצמתי מדגם Asus Prime X299-Deluxe II אשר תומך ב:

  • סדרת המעבדים החדשה I9 דור 10.
  • 256GB זכרון פנימי (8 חריצי זכרון) במהירויות שעון בין 2133-4133MHZ.
  • פתרון קרור Heatsink מיוחד עבור 2 דיסקים קשיחים מדגם NVME M.2.
  • 3 חריצי הרחבה עבור שלושה כרטיסי מסך התומכים ב SLI.
  • כרטיס קול מובנה איכותי באיכות DTS
  • כרטיס רשת אלחוטי מובנה בעל מהירות אלחוטית גבוהה (עד 73 Gbps).
  • כרטיס רשת קוי התומך במהירות של עד 5G
  • 2 יציאות PCI-e Thunderbolt 3.0
  • כרטיס מיוחד לשליטה ובקרה של מערכת האיוורור במארז (הכרטיס מתחבר בחלקו האחורי של המארז).

!!! חשוב לזכור – כל כרטיס מסך דורש הספק חשמלי ייחודי עבורו, ככל שמוסיפים כרטיסים יש צורך בספק כוח בעל הספק גבוה יותר!

סדרת המעבדים החדשה, התמיכה בנפח זכרון עצום, היכולת לשלב 3 כרטיסי מסך בתצורת SLI, פתרונות הקרור וה overclocking שיש ללוח אם זה להציע ברמת הצ'יפסט, ברמת הדיסק הקשיח, וברמת כרטיס בקרה מיוחד על מערכת האיוורור הפנימית – הופכת את המוצר לאחד ממחשבי הגיימינג החזקים ביותר בשוק!

מחשבים נייחים עם מעבדי אינטל דור 10

השוואה בין מעבדי אינטל Extreme דור 10

תפריט נגישות

Call Now Button