מעבדי-אינטל-דור-12 Leave a comment

לא משנה אם אנו משדרגים מחשב קיים או רוכשים מחשב חדש, בחירת המעבד מאוד משמעותית. רמות הביצועים של המעבד (ושל המחשב שלנו) מושפעים ממהירות השעון ומכמות הליבות, והבחירה קריטית כאשר מדובר במחשבים לצורכי עריכת וידאו, הרצת אפליקציות כבדות (כדוגמת AutoCAD), ואף גיימינג (משחקים). בנוסף לרמת הביצועים, בחירת המעבד תקבע באיזה לוחות אם נוכל להשתמש (Socket, Chipset).

ההגיון הבריא הוא לרכוש מעבד מסדרת המעבדים החדשה ביותר הקיימת כיום בשוק. מעבדי דור 12 של אינטל,  יתנו לנו גם את התמורה וגם את רמת הביצועים המיטבית עבור ההשקעה הכספית שלנו.

אם אנחנו מחפשים את המעבדים הטובים ביותר עבור גיימינג או תחנות עבודה – הבחירה תהיה במעבדי אינטל או AMD.

עבור המשתמשים, נכון לעכשיו המנצחת בקרב בין יצרניות המעבדים היא אינטל. שבבי ה Intel Core האחרונים הם מסדרת ה vPro המבטיחים ביצועים טובים יותר ב 65%. המעבדים מצויידים בזיכרון העברת קבצים במהירות כפולה. בנוסף המעבדים תומכים בחיבורי אינטרנט אלחוטיים מהירים WiFi-6. מעבדי ה vPro מאפשרים ניהול, אבחון ועדכון מחשבים מרחוק.

 

קצת על מעבדי דור 12 – Alder Lake

המעבדים מיועדים למחשבים עם מערכת הפעלה Windows ו Linux. לפי אינטל המעבדים יחוללו מהפכה בענף המחשוב ובשוק הגיימינג בפרט. מבדיקות שנעשו המעבדים מנצחים בפער את מעבד הדגל של AMD – ה AMD 5950X.

דור 12 מורכב מ 60 סוגי מעבדים שישולבו במאות דגמים שונים של מחשבים – ניידים ונייחים.

המעבד החזק הוא ה I9-12900K שהוא מעבד עוצמתי המגיע ל 5.2GHz ובעל 16 ליבות ו24 נימי עבודה, ומצוייד ב Wi-Fi 6E. שדרוגים אלו יחד עם תכונות נוספות מאפשרות קיצור משמעותי של זמני המתנה וישפרו משמעותית את הביצועים במחשבי גיימינג, עריכת סרטים, וסביבת עבודה אשר עושה שימוש בהרבה יישומים במקביל.

אז מה בדיוק גרם לקפיצה בביצועים?

מעבדי ה Alder Lake עובדים בארכיטקטורת ליבות חדשה המשלבת שתי קטגוריות:

  • ליבות יעילות (Efficient Cores)
  • ליבות ביצועים (Performance)

הליבות היעילות מספקות ביצועים ב 40% יותר מהמעבדים הקודמים (עם אותה צריכת חשמל). ליבות הביצועים הן ליבות גדולות המטפלות המשימות הכבדות יותר כמו אפליקציות כבדות ומשחקים. שתי הליבות עובדות יחד וחולקות בעומס.

בנוסף טכנולוגיית ה – Intel Thread Director מנחה את מערכת ההפעלה להפעיל את הליבה המתאימה במעבד, ואת האפליקציות על הליבות הנכונות.

המעבדים יתמכו בזכרון DDR5 במהירויות של עד 4800MHz, יחד עם תמיכה גם בזכרון DDR4 במהירויות של עד 3200MHz. בנוסף חיבור USB 3.3 Gen 2.2 ישלב רוחב פס גדול פי 2 מהתקן הקודם. המעבדים יכילו גם עד 16 ערוצים של PCIe 5.0 וערוצי Thunderbolt 4 מהירים.

 

 

תפריט נגישות

Call Now Button