איך לבחור מחשב לאדריכל Leave a comment

יצרני תוכנות השרטוט המובילות עבור קהל היעד של אדריכלים, מהנדסים וגרפיקאים מספקות רשימת דרישות מינימליות ומומלצות על מנת שיוכלו לעבוד בצורה חלקה.

הדרישה למעבד, זכרון, כרטיס מסך, ודיסק קשיח SSD מהירים אינה דבר חדש.

המעבד אחראי על עיבוד הנתונים והפעלה של משימות רבות. המאיץ הגרפי מבצע את פעולות הרינדור, סימולציה, ועבודות גרפיות. הזכרון משמש לטעינת התוכנות, חישובים ועבודה שוטפת. הדיסק הקשיח (בימינו קיים בטכנולוגיית SSD) מהיר מאוד וגם נעשה בו שימוש בעבודה השוטפת, וכאשר חסר זכרון. כל אלו יחד בשילוב עם מערכת ההפעלה העדכנית ביותר כיום (חלונות 10/11) מאפשרים עבודה חלקה עבור המשתמש.

בד"כ בטרם מבצעים רכישה של מחשב, חובה להתאים את דרישות החומרה לתוכנות שאנו מתכוונים להריץ. לדוגמא: בדיקה מהירה באתר AutoDesk.com תראה לנו שדרישות תוכנת AutoCAD 2022 (גירסת התוכנה העדכנית ביותר כיום) המנימלי וגם המקסימלי, הן דרישות שקיימות כמעט בכל מחשב בייתי ממוצע: מעבד בעל מהירות 3GHz, 8-16GB זכרון פנימי, כרטיס מסך ייעודי בעל זכרון של 4GB ורוחב פס של 106GB/s ותמיכה ב DirectX 12, ומעל הכל מערכת הפעלה חלונאית 10 או 11. (שטח דיסק זניח וכמעט לא רלוונטי כ 10GB עבור התוכנה), ומסך עם רזולוציית 4K.

הדרישות הנ"ל אינן גבוהות במיוחד, אך בעולם דינאמי כמו שלנו כשקצב הפיתוחים הטכנולוגיים והאפליקטיביים מהיר, חשוב מבחינתנו לחשוב קצת מחוץ לקופסא ולרכוש מחשב שיוכל להתאים למספר שנים קדימה ולגירסאות חדשות יותר של האפליקציה שיוצאות בד"כ אחת לשנה. לשם כך עלינו להבין את רכיבי המחשב וכיצד הם משפיעים במקרה שלנו על האפליקציה:

המעבד –  ככל הנוגע למעבדים, כיום קיימים שני מאפיינים המגדירים את המעבד:

  • התדר (Frequency) משפיע ישירות על כמה אופרציות המעבד ישלים ע"י שימוש בליבה (Core) בודדת בשניה אחת. במילים אחרות – מהירות.
  • מספר הליבות כמה אופרציות במקביל המעבד יכול להריץ.

חשוב לזכור כמובן שהאפליקציה שאנו מריצים, צריכה לנצל את יתרון ריבוי הליבות, מה שלא קורה כל כך ב AutoCAD, אשר מתוכננת בצורה כזו שתוכל לנצל רק Thread (נים) בודד מה שאומר שהיא תנצל רק Core אחד. מסיבה זו בדיוק ההמלצה היא לבחור במעבד בעל תדר גבוה ככל האפשר (מהירות). בדור הנוכחי שלנו – מעבדי i7 12700K ו i9 12900K מציעים מהירות גבוהה בשילוב עם מספר ליבות גבוה (עבור סביבה מרובת אפליקציות).

היוצא מהכלל היחיד במגבלת התמיכה בליבה בודדת, הוא תהליך הרינדור של ה AutoCAD העושה שימוש ב Mental Ray Rendering שזקוק למספר רב של ליבות לעבודה מהירה וחלקה.

הכרטיס הגרפי (GPU) – הכרטיס הגרפי הוא מה שמציג את המודלים על המסך (2D, 3D). כרטיסי מסך מסדרות ה GeForce נותנים רמת ביצועים גבוהה ביחס למחיר אך אינם Certified מצד ה AutoCAD, לעומת ההמלצה היא להשתמש בכרטיסי מסך Quadro. שימוש בכרטיס מסך Quadro תבטיח עבורנו תמיכה מלאה מצד יצרן התוכנה במקרה ונתקל בבעית תוכנה.

ברוב המקרים, ככל שכרטיס המסך יותר מהיר – נקבל רמת ביצועים גבוהה יותר (Frames per second). הפתרון הטוב והאיכותי ביותר הוא להשתמש בכרטיס מסך מדגם RTX A4000. עבור משתמשים רבים פתרון זה יקר ולא תמיד הגיוני כאשר עובדים בסביבת 2D ולא ב 3D. תוכנת AutoCAD כרגע אינה עושה שימוש נרחב בזכרון (VRAM) של כרטיס המסך, ולכן אין סיבה לרכוש כרטיס מסך בעל זכרון גבוה.

זכרון (RAM) – כמות הזכרון תלויה במורכבות וגודל המודלים שאיתם אנו עובדים. ההמלצה היא נפח זכרון של לפחות 16GB, אך מכיוון שמשתמש הקצה עובדים עם מספר שרטוטים במקביל, ההמלצה הגורפת היא זכרון של 32GB.

דיסק קשיח (שטח אכסון) – מחירי הדיסקים מבוסס SSD בירידה, עבור מערכת ההפעלה ואפליקציית ה AutoCAD, ההמלצה היא להשתמש בדיסק SSD מהיר, מה שיאפשר הרצה מהירה מאוד של מערכת ההפעלה, טעינה מהירה של אפליקציות וקבצים. עבור אכסון נתונים בהחלט ניתן להשתמש בדיסק מהטכנולוגיה הישנה.

תפריט נגישות

Call Now Button